הביטוי TIMING IS EVEYTHING מעולם לא היה נכון יותר.
בימים בהם קורונה עוד היתה בירה טעימה עם לימון, מוזיאון ת"א פנה לקרן המשפחתית שלנו בבקשה לסייע במימון רכישת צילומים לארכיון המוזיאון. למרות שאנחנו אוהבי ואספני צילום, לא השתכנענו שהכסף שנשקיע יניב את מירב התועלת למוזיאון באמצעות רכישת צילומים, שמן הסתם ישכבו בארכיון זמן רב מבלי שייחשפו לציבור. אבל מאחר ורצינו לתמוך במוזיאון, ניסינו ביחד עם הנהלת המוזיאון, לאתר מטרה ראויה לתרומה. קיבלנו מהמוזיאון מספר הצעות חלופיות ועל מנת לבחון אותן, נכנסתי לאתר האינטרנט של המוזיאון במטרה ללמוד עליו יותר. כך התחוור לי שהדבר הטוב ביותר שאנחנו יכולים להעניק למוזיאון זה אתר אינטרנט חדש!
מנכ"לית המוזיאון דאז, סוזן לנדאו, הופתעה שהרעיון בא מאיתנו, מכיון שעל פי נסיונה, תורמים מעדיפים, בדרך כלל, לתמוך בתערוכות, או בחללי תצוגה. אתר אינטרנט נתפס כחלק מההוצאות השוטפות, כמו חשמל, מים וניקיון כלומר הוצאות, שרוב התורמים מצפים מארגונים ללא מטרת רווח "לדאוג להן בעצמם". אנחנו דווקא ראינו באתר אינטרנט שילוב מנצח בין תכנים לבין תשתית: מה ראוי יותר להשקעה מאשר אמצעי משוכלל, שיעניק למוזיאון חשיפה בארץ ובחו"ל, יגביר את הנגישות למוזיאון ויסייע להגדיל את מספר הכרטיסים הנרכשים?
החזון שלנו היה שתוך זמן קצר יחסית, האתר החדש יגדיל את הכנסות המוזיאון מאד, הרבה מעל סכום התרומה שהיינו מוכנים להשקיע בבניית אתר אינטרנט מתקדם ואיכותי.
מה שלא ידענו זה שהתהליך יהיה ממושך ביותר. לוח הזמנים התארך כמעט פי שניים מן המתוכנן. מנכ"לית חדשה מונתה למוזיאון והתגיייסה לקדם את המהלך. לגבי התקציב, גם הוא גלש – מעט יחסית – מעבר להשקעה המתוכננת והמוזיאון עמד באתגר לגייס את היתרה בכוחות עצמו.
בשורה התחתונה – יצאנו מרוצים מאד מהתוצאה הסופית. תהליך בניית האתר היה כרוך בניתוח מעמיק של תפקוד המוזיאון ומחלקותיו השונות, נעשה איסוף נרחב של תכנים ותיעוד היסטורי של המוזיאון, מבניו וכמובן התערוכות הרבות שהתקיימו בין כתליו החל מיום הקמתו. באתר הוטמעו גם תכנים הסטוריים על העיר תל אביב והיסטוריה של האמנות הישראלית, מה שהרחיב עוד יותר את קהל היעד שלו. האתר קיים במגוון שפות והוא מהווה מקור מידע חשוב לתיירים ואוהבי אמנות מכל העולם.
כאשר עלה האתר לאוויר בשעה טובה בינואר 2020, לא היה לאיש מושג שחודשיים מאוחר יותר ייסגרו דלתיו של המוזיאון לתקופה ממושכת ואתר האינטרנט והביקורים הווירטואליים יהיו אמצעי הקשר היחיד שלו עם הציבור!
כפי שציינה מנכ"לית המוזיאון, טניה כהן- עוזיאלי בניוזלטר שנשלח לתומכי המוזיאון: "האתר החדש הינו כלי קריטי ומשמעותי כדי שהמוזיאון יוכל להמשיך לפעול במתכונת אחרת, בתכנים מקוונים עד אשר הסערה תחלוף. הוא מהווה כרגע את הזירה המרכזית של הפעילות ומאפשר למוזיאון להישאר בקשר עם קהל המבקרים, הידידים והתומכים. לשם כך הועלו לאוויר חומרים מגוונים דוגמת סיורים וירטואליים, תוכני וידאו מגוונים, מדריך קולי אונליין ושידורים ישירים של סיורים בתערוכות".
לפי הנתונים שקיבלנו, סך המבקרים באתר גדל בחודש מרץ ב77% לעומת הממוצע החודשי בשנת 2019. בעולם החדש בעת קורונה ופוסט-קורונה, נראה שזוהי רק ההתחלה.
זהו סיפור המדגים מבחינתי מדוע פילנתרופיה היא שדה חי ונושם המשתנה כל הזמן ומתאים את עצמו לתנאי הזמן והמקום. מידת השפעתה לא תשוער.
אני מאחלת למוזיאון תל אביב ולציבור הישראלי שייפתח במהרה. הצרכים שהמשבר גרם, ישארו איתנו זמן רב והיום, יותר מתמיד, עלינו לחשוב על פתרונות יצירתיים ולשאוף להיות מופתעים לטובה מההשקעה החברתית שלנו.
דפנה מיתר- נחמד, מאי 2020
לשם שינוי ביחד
"לשם שינוי ביחד" – יכולים נותנים משפיעים, בהתכנסות של חברי המליאה ליום שלם שכולו מוקדש לחשיבה על מה עשינו והשגנו עד כה, מהם הנכסים וההזדמנויות לבניית תכנית עשייה ממוקדת לעתיד הקרוב. [...]
מפגש בבנק דרייפוס על צמיחתה של הנתינה בישראל
עסק משפחתי לדורות, פילנתרופיה – אגואיזם או אלטרואיזם? כנראה שגם וגם... שמחנו להשתתף בערב של בנק דרייפוס להציג נתונים על צמיחתה של הנתינה בישראל, לשתף מהי השקעה חברתית, תשואה חברתית והרווח האישי העצום, הסיפוק [...]
רמי ליפמן ואילון תירוש בשיחה מרתקת על היום שאחרי האקזיט
מהי אסטרטגיית ההשקעות העסקיות שלכם? האם הצלחה עבורך היא יותר מאשר רק רווח כספי? ביום שאחרי האקזיט- איך מייצרים משמעות נוספת להצלחה? איך ממנפים את ההזדמנויות החדשות לעשייה חברתית? רמי ליפמן ואילון תירוש, יזמים [...]